Wikia

Reginald L. PlayerEdit

BiografieEdit

Grave Registration Register.jpg
Shrapnel Valley Cemetery.jpg

Shrapnel Valley Cemetery

Reginald L. Player werd geboren in Bridgwater (Somerset, Engeland) in 1888 als zoon van Walter en Annie Player.

Player was volgens bepaalde bronnen nationaal wielerkampioen uit de streek van Weston (Somerset) en werd ook beschouwd als een van de beste wielrenners van Groot-Brittannië. In 1911 won hij de Muratti Gold Cup over 10 mijl in Manchester; in deze wedstrijd werd hij derde in 1912. Het jaar daarop behaalde hij op de piste verschillende successen en versloeg hij zowat alle andere renners.

Begin 1914 vertrok hij naar Australië om in het bedrijf van zijn broer meet e werken en tegelijk zijn wielercarrière verder te zetten. Hij huwde met Hannah Player (geboren Miller) en woonde op de Cheshire Farm, Wooroolin (Queensland).

Bij het uitbreken van de oorlog meldde Player zich als vrijwilliger het Australian Expeditionary Force waar hij als motorrijder tot een motoreenheid behoorde. Na een tussenstop in Egypte werd hij ingezet bij de Dardanellen waar Reginald L. Player sneuvelde op 16 juni 1915 in Gallipoli. Hij werd begraven op het Shrapnel Valley Cemetery in Gallipoli. Player liet een vrouw en kind na.

Uitslagen (onvolledig)Edit

1911Edit

  • 00-00-1911: 1ste Muratti Gold Cup, Manchester, amateurs

1912Edit

  • 00-00-1912: 3de Muratti Gold Cup, Manchester, amateurs

BronnenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki